Spis treści
- Thief: The Dark Project
- Star Wars Dark Forces II: Jedi Knight
- Age Of Empires II
- Wing Commander
- Dungeon Keeper
- Sam & Max Hit The Road
- Fallout 1 & 2
- Diablo
- Quake II
- Half-Life
Thief: The Dark Project
Tytuły Thief studia Looking Glass Studios były fenomenalnymi przygodami typu stealth, które szczyciły się mocną narracją i atmosferą. Ich innowacyjny system zapewnił pragmatyczne rozwiązanie problemów związanych ze skradaniem się z perspektywy pierwszej osoby. Dzięki niemu gracze mogli natychmiast sprawdzić, czy są widoczni, czy też ukryci w ciemnościach.
Polecany artykuł:
Star Wars Dark Forces II: Jedi Knight
Jedi Knight przeniósł serię Dark Forces do trzeciego wymiaru, kontynuując historię najemnika. Rozgrywająca się po wydarzeniach z Return of the Jedi gra stawiała graczy przeciwko nowej frakcji znanej jako Mroczni Jedi, której celem było przywrócenie Imperium. Oprócz blasterów, które pojawiły się w pierwszej odsłonie, gracze mogli władać mocą miecza świetlnego. Kontynuacja dodała także system karmy, w którym ostateczny los Kyle'a zależał od liczby zabitych cywilów.
Age Of Empires II
Age Of Empires II to jedna z tych gier, przy których paroletni ja spędziłem wiele godzin. Chyba z tego właśnie powodu tak bardzo kocham Władcę Pierścieni i seriale pokroju Gry o Tron. Budowanie osad, atakowanie armiami; była to jedna z najczęściej granych gier na moim komputerze. Buduj, poluj i rozwijaj się na wielu rodzajach terenu. Czy odnajdziesz i zabijesz wrogich królów, czy też upadniesz przy pierwszej przeszkodzie i pogrążysz się w zapomnieniu? Oj, jakie to było wspaniałe doświadczenie!
Wing Commander
Każdy z tytułów Wing Commander firmy Origin przesunął granice rozgrywki opartej na locie i opowiadania historii. Gracze zarządzali uzbrojeniem swoich samolotów i wybierali preferowanych pilotów. W zależności od przebiegu misji inni mogli stracić do ciebie zaufanie, a dzięki rozbudowanej narracji i występom takich artystów jak John Rhys Davies i Malcolm McDowell, Heart of the Tiger jest powszechnie uważany za szczyt serii Wing Commander.
Dungeon Keeper
Ostatni tytuł Petera Molynuexa wydany w Bullfrog Productions był mroczną, komediową grą strategiczną, która pozwoliła graczom uwolnić swojego wewnętrznego złego władcę. W sardonicznej dekonstrukcji zwykłej formuły fantasy, gracze Dungeon Keeper otrzymali zadanie zbudowania lochu i zarządzania nim, jednocześnie powstrzymując tych nieznośnych bohaterów.
Sam & Max Hit The Road
LucasArts było odpowiedzialne za jedne z najlepszych graficznych tytułów przygodowych, jakie kiedykolwiek pojawiły się w tym medium. Pierwsze dwa tytuły Monkey Island zostały zremasterowane, podczas gdy gry Tima Schafera zostały zaktualizowane w Double Fine Productions. Niestety, kilka innych klasycznych tytułów, takich jak Sam & Max Hit The Road, nie zostało jeszcze poddanych takiemu zabiegowi. Oparta na komiksach Steve'a Purcella gra podążała za uroczo wywrotowym duetem psa i królika, którzy podróżowali po kraju w poszukiwaniu uciekającej Wielkiej Stopy.
Fallout 1 & 2
Pierwsze dwa tytuły Fallouta naprawdę przesunęły granice zarówno pod względem opowiadania historii, jak i mechaniki w gatunku RPG. Zniszczone nuklearnie otoczenie zapewniło jeden z najbardziej wciągających światów do odkrycia, zamieszkany przez nieskończenie fascynujące postacie, z których każda miała własną, odrębną osobowość i cele.
Diablo
Diablo może być jedną z najbardziej kultowych gier izometrycznych wszechczasów. Z fabułą, która mogłaby wyskoczyć prosto z książki pomysłów Tolkiena, jest to prawdziwy klasyk fantasy z nutami zepsucia, przygody i zła Pana Terroru, Diablo. Nieustraszeni wojownicy szukają bogactw ukrytych w mieście, które kryje więzienie Diablo, a plotki mówią o sposobie na powstrzymanie demonów zamieszkujących tę krainę i przywrócenie pokoju w świecie rozdartym wojną.
Quake II
Quake II był najbardziej relaksującą strzelanką lat 90., podczas której gracze próbowali odeprzeć natarcie Stroggów. To obca rasa dziwaków, która chce nas unicestwić, tak dla kontekstu. Podobnie jak w wielu grach FPS, broń i zdrowie są rozproszone po poziomach w celu urozmaicenia rozgrywki. Quake można opisać kilkoma słowami — zniszcz wszystko w zasięgu wzroku, dotyczy to także innych graczy w trybie wieloosobowym!
Half-Life
Myślę, że każdy miał kopię tej gry w 1998 roku, a mój tata kupił komputer specjalnie dla Half-Life'a. W tamtych czasach była to nowatorska strzelanka, jak żadna inna, ze wciągającą fabułą i napiętą, wymagającą rozgrywką, która wciągała Cię na skraj tego samego obrotowego krzesła komputerowego, które wszyscy mieliśmy. Gracze widzą grę oczami Gordona Freemana, który próbuje uciec z ośrodka badawczego opanowanego przez złych kosmitów. To wszystko na tamte czasy brzmiało jak przepis na sukces i finalnie nim było!