Spis treści
- Thief: The Dark Project
- Star Wars Dark Forces II: Jedi Knight
- Age Of Empires II
- Wing Commander
- Dungeon Keeper
- Sam & Max Hit The Road
- Fallout 1 & 2
- Diablo
- Quake II
- Half-Life
Thief: The Dark Project
Tytuły Thief studia Looking Glass Studios były fenomenalnymi przygodami typu stealth, które szczyciły się mocną narracją i atmosferą. Ich innowacyjny system zapewnił pragmatyczne rozwiązanie problemów związanych ze skradaniem się z perspektywy pierwszej osoby. Dzięki niemu gracze mogli natychmiast sprawdzić, czy są widoczni, czy też ukryci w ciemnościach.

i
Polecany artykuł:
Star Wars Dark Forces II: Jedi Knight
Jedi Knight przeniósł serię Dark Forces do trzeciego wymiaru, kontynuując historię najemnika. Rozgrywająca się po wydarzeniach z Return of the Jedi gra stawiała graczy przeciwko nowej frakcji znanej jako Mroczni Jedi, której celem było przywrócenie Imperium. Oprócz blasterów, które pojawiły się w pierwszej odsłonie, gracze mogli władać mocą miecza świetlnego. Kontynuacja dodała także system karmy, w którym ostateczny los Kyle'a zależał od liczby zabitych cywilów.

i
Age Of Empires II
Age Of Empires II to jedna z tych gier, przy których paroletni ja spędziłem wiele godzin. Chyba z tego właśnie powodu tak bardzo kocham Władcę Pierścieni i seriale pokroju Gry o Tron. Budowanie osad, atakowanie armiami; była to jedna z najczęściej granych gier na moim komputerze. Buduj, poluj i rozwijaj się na wielu rodzajach terenu. Czy odnajdziesz i zabijesz wrogich królów, czy też upadniesz przy pierwszej przeszkodzie i pogrążysz się w zapomnieniu? Oj, jakie to było wspaniałe doświadczenie!

i
Wing Commander
Każdy z tytułów Wing Commander firmy Origin przesunął granice rozgrywki opartej na locie i opowiadania historii. Gracze zarządzali uzbrojeniem swoich samolotów i wybierali preferowanych pilotów. W zależności od przebiegu misji inni mogli stracić do ciebie zaufanie, a dzięki rozbudowanej narracji i występom takich artystów jak John Rhys Davies i Malcolm McDowell, Heart of the Tiger jest powszechnie uważany za szczyt serii Wing Commander.

i
Dungeon Keeper
Ostatni tytuł Petera Molynuexa wydany w Bullfrog Productions był mroczną, komediową grą strategiczną, która pozwoliła graczom uwolnić swojego wewnętrznego złego władcę. W sardonicznej dekonstrukcji zwykłej formuły fantasy, gracze Dungeon Keeper otrzymali zadanie zbudowania lochu i zarządzania nim, jednocześnie powstrzymując tych nieznośnych bohaterów.

i
Sam & Max Hit The Road
LucasArts było odpowiedzialne za jedne z najlepszych graficznych tytułów przygodowych, jakie kiedykolwiek pojawiły się w tym medium. Pierwsze dwa tytuły Monkey Island zostały zremasterowane, podczas gdy gry Tima Schafera zostały zaktualizowane w Double Fine Productions. Niestety, kilka innych klasycznych tytułów, takich jak Sam & Max Hit The Road, nie zostało jeszcze poddanych takiemu zabiegowi. Oparta na komiksach Steve'a Purcella gra podążała za uroczo wywrotowym duetem psa i królika, którzy podróżowali po kraju w poszukiwaniu uciekającej Wielkiej Stopy.

i
Fallout 1 & 2
Pierwsze dwa tytuły Fallouta naprawdę przesunęły granice zarówno pod względem opowiadania historii, jak i mechaniki w gatunku RPG. Zniszczone nuklearnie otoczenie zapewniło jeden z najbardziej wciągających światów do odkrycia, zamieszkany przez nieskończenie fascynujące postacie, z których każda miała własną, odrębną osobowość i cele.

i
Diablo
Diablo może być jedną z najbardziej kultowych gier izometrycznych wszechczasów. Z fabułą, która mogłaby wyskoczyć prosto z książki pomysłów Tolkiena, jest to prawdziwy klasyk fantasy z nutami zepsucia, przygody i zła Pana Terroru, Diablo. Nieustraszeni wojownicy szukają bogactw ukrytych w mieście, które kryje więzienie Diablo, a plotki mówią o sposobie na powstrzymanie demonów zamieszkujących tę krainę i przywrócenie pokoju w świecie rozdartym wojną.

i
Quake II
Quake II był najbardziej relaksującą strzelanką lat 90., podczas której gracze próbowali odeprzeć natarcie Stroggów. To obca rasa dziwaków, która chce nas unicestwić, tak dla kontekstu. Podobnie jak w wielu grach FPS, broń i zdrowie są rozproszone po poziomach w celu urozmaicenia rozgrywki. Quake można opisać kilkoma słowami — zniszcz wszystko w zasięgu wzroku, dotyczy to także innych graczy w trybie wieloosobowym!

i
Half-Life
Myślę, że każdy miał kopię tej gry w 1998 roku, a mój tata kupił komputer specjalnie dla Half-Life'a. W tamtych czasach była to nowatorska strzelanka, jak żadna inna, ze wciągającą fabułą i napiętą, wymagającą rozgrywką, która wciągała Cię na skraj tego samego obrotowego krzesła komputerowego, które wszyscy mieliśmy. Gracze widzą grę oczami Gordona Freemana, który próbuje uciec z ośrodka badawczego opanowanego przez złych kosmitów. To wszystko na tamte czasy brzmiało jak przepis na sukces i finalnie nim było!

i