Twórcy marzyli o tym, aby ich gra została anulowana. Tak się niestety nie stało

2023-06-05 14:30

Nie każdy projekt musi odnieść sukces i czasem zdecydowanie lepiej przerwać go, kiedy jest jeszcze ku temu okazja. Dostarczanie słabej jakości gier w dzisiejszych czasach przez deweloperów stało się przykrym standardem. Jak widać, twórcy gry RedFall chcieli zaradzić temu, aby ich gra nie trafiła do graczy. Na to nie pozwolił ostatecznie Microsoft.

RedFall

i

Autor: Wallpaper Cave/ Archiwum prywatne https://wallpapercave.com/redfall-wallpapers

Problem gier dzisiejszych czasów...

Z niewiadomych przyczyn studia często odchodzą od dostarczania graczom ukończonych produkcji w 100%. Klienci często po zakupie gry muszą mierzyć się z brakiem zawartości, problemami oraz fałszywymi obietnicami twórców. Idealnym przykładem tego typu praktyki będzie najnowsza gra studia Arkane Studios o tematyce kooperacyjnej strzelanki ukazującej spór ludzi z wampirami. Liczne reklamy, zapowiedzi oraz duże oczekiwania legły w gruzach chwilę po samej premierze gry RedFall. Jak się okazuje, tym razem winne nie jest samo studio, a wydawca produkcji, który wymusił wypuszczenie na rynek nieukończonej gry z masą problemów.

Microsoft nie szanuje graczy? Chodzi tylko o pieniądze

Winnym całej tej sytuacji jest Microsoft oraz samo studio Arkane, które nie wywiązało się ukończenia gry na czas. Nie zmienia to jednak faktu, że z doniesień Jasona Schreiera z serwisu Bloomberg ogromna korporacja jest stawiana w złym świetle. Podobno studio od początku zmagało się z brakiem pracowników. Gdy ludzie odpowiedzialni za RedFall dowiedzieli się, że będzie ona grą-usługą oraz jej podstawą będą mikropłatności, ci momentalnie postanowili opuścić statek. To właśnie wtedy nad grą sprawowało pieczę 30% ludzi z pierwotnie planowanych. Dodatkowo nie pomagały „niższe niż przeciętne pensje” oferowane przez Arkane Studios, które swoją lokalizację miało, aż w Austin.

Dochodzimy do momentu, kiedy Microsoft przejął Bethesdę i według słów Jasona Schreiera wielu pracowników miało nadzieje, że korporacja anuluję grę lub zdecyduje się na jej pełny reset. Produkcja od samego początku ubolewała nad jasnym wyznaczeniem kierunku, w który ma iść oraz liczbą pracowników około 100, idealną do stworzenia gry single-player. Arkane Studios było znane do tej pory właśnie z takich gier, stawiających na fabułę oraz rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Microsoft stojąc w rozkroku pomiędzy utratą pieniędzy, a wypuszczeniem fatalnej gry postanowił "umyć od sprawy ręce". Tym samym gra musiała zadebiutować.

Finał całej historii bardzo możliwe, że znacie. RedFall z planowaną datą premiery na Halloween 2022 roku ostatecznie ukazał się na rynku 2 maja 2023 roku i zdobył oceny na poziomie 54%. Winnych jest tutaj paru i zdecydowanie najmniej powinni być nimi pracownicy, którzy stanęli przed zadaniem a wykonalnym. Wszystko wskazuję na to, że Microsoft wolał wypuścić niedopracowaną grę oraz zarobić jakiekolwiek pieniądze kosztem klientów.

RedFall

i

Autor: Wallpaper Cave/ Archiwum prywatne https://wallpapercave.com/redfall-wallpapers Link: https://wallpapercave.com/redfall-wallpapers
Express Biedrzyckiej - prof. Jarosław FLIS
QUIZ: Jakim piłkarzem jestem? Prawdziwi fani piłki nożnej zdobędą przynajmniej 90%!
Pytanie 1 z 10
Na Mistrzostwach Świata w 2006 roku uderzyłem głową Marco Materazziego. Kim jestem?