CS2 oczami Ropz'a potrzebuje sporych zmian w ekonomii
Estońska gwiazda twierdzi, że „ekonomia w grze zdecydowanie nie jest w dobrym miejscu, aby wspierać rozwiązanie MR12” - czytamy w wywiadzie dla Dot Esports 12 września przed meczem grupy C 18. sezonu ESL Pro League. Ropz powiedział, że rundy pistoletowe będą miały „bardzo duży wpływ” na ekonomię w przyszłości, a zwycięstwo w CS2 będzie jeszcze ważniejsze. „Myślę, że kiedy stracisz pistoletówkę, będzie to miało ogromny wpływ na kształt gry. A kiedy stracisz obydwie tak ważne rundy, będziesz mieć wrażenie, że połowa gry może być rozegrana za ciebie” – powiedział Ropz.
Czytaj też: CS2: Gracze są oburzeni niedotrzymaniem obietnic Valve! „Gdzie obiecane zmiany?”
Polecany artykuł:
Ponadto Ropz zaznacza, że rundy pistoletowe są często równe i trudne do przewidzenia, co można spłycić do stwierdzenia, że są losowe. „W szerszej perspektywie ich stosunek wynosi 50/50 i zawsze wszystko sprowadza się do ludzi, którzy, mają lepszą formę lub znacznie częściej strzelają w głowę”.
Czytaj też: Fani CS2 narzekają na ptaki i liście. Czy Valve wysłucha błagalnych próśb o ich usunięcie?
Oczami zawodnika FaZe zmniejszenie wpływu rund pistoletowych byłoby korzystne dla CS2, ale inną możliwą zmianą, którą warto rozważyć, jest „twardy reset premii za straty, zaczynając od 1400 $”.
Czytaj też: CS2: Najlepsze ustawienia pod FPS. Jak wycisnąć ze swojego PC jeszcze więcej?
Aktualnie premia za stratę nie jest resetowana na stałe, ale każdy jej poziom jest obniżany z każdą wygraną rundą, aż osiągniesz 1400 $ lub zaczniesz ponownie przegrywać. Dzięki takiej mechanice zespoły mogą kupować znacznie więcej siły i uzupełniać się o określony sprzęt w każdej rundzie.
Ropz nie jest jedynym profesjonalistą, który wspiera zmiany w ekonomii po zmianie MR12. CadiaN z Heroic ma podobne odczucia i mówi dla Dot Esports: „Nie jestem przeciwny MR12, ale myślę, że będzie to wymagało pewnych zmian w ekonomii”.
To faktycznie wydaje się mieć sens, ponieważ aktualnie, jeśli dana drużyna dwa razy polegnie w rundach pistoletowych, zagra force i przegra lub rozegra czyste eco, aby w 3-rundę wejść z pełnym wyposażeniem, nie rzadko potrafi stracić od 4 do 6 tur. W rezultacie z 24-rund nagle może nam się zrobić 18-tur, w których będziemy musieli dać z siebie wszystko. Ten system według wielu graczy potrzebuje zmiany, a jednym z rozwiązań może być również usunięcie pistoletówek.