Prawdopodobnie jednym z najważniejszych aspektów każdej taktycznej gry FPS, takiej jak Counter-Strike 2, są mapy i ich różnorodność. Formułują pole gry i dyktują, jakiego rodzaju starcia gracze podejmą przeciwko sobie. Często projektanci spędzają godziny na skrupulatnym tworzeniu map oferujących unikalne wrażenia z rozgrywki, a także zapewniające uczciwą rywalizację. W przypadku CS2 nie było tak trudno, ponieważ wiele z nich zostało jedynie przeniesionych z CS:GO, przy okazji inkasując spory upgrade graficzny. Warto też zaznaczyć, że Valve preferuje trochę inne podejście do projektowania map, zapraszając społeczność do przesyłania swoich propozycji. Niezależnie od tego, czy będzie to konkurencyjna mapa, taka jak Anubis, czy po prostu mapa CS:Surf, na której można się zrelaksować, deweloperzy dają graczom możliwość kształtowania taktycznego FPS. W najnowszej aktualizacji Valve pragnie ponownie ożywić warsztat społeczności, aby gracze mogli kontynuować tworzenie swoich ukochanych map.
Czytaj też: CS2 przerósł Valve. „To pierwszy raz, kiedy studio kontaktuje się z pro graczami prosząc o pomoc”
Counter-Strike 2 ogłasza powrót map społecznościowych
Jak ujawniono w informacjach o aktualizacji z 2 listopada, gracze będą mogli przesyłać mapy CS2 do warsztatu, a serwery społeczności będą mogły w przyszłości hostować mapy udostępnione przez graczy.
Czytaj też: Komendy CS2: FPS, Tickrate i wiele innych. Wszystkie polecenia, które musisz znać
Alternatywnie gracze mogą także wypróbować mapy społeczności w trybie offline, o ile subskrybują je w warsztacie.
Nic dziwnego, że gracze Counter-Strike 2 byli absolutnie zachwyceni wiadomością o powrocie warsztatu, a wielu określiło tę zmianę jako na plus.
Poza ogłoszeniem aktualizacji warsztatu, nowy update przyniósł szereg poprawek błędów do taktycznej strzelanki Valve, podczas gdy twórcy nadal naprawiają grę od jej wadliwej wersji.
Czytaj też: Niezwyciężony. To uhonorowanie polskiego pisarza Stanisława Lema w formie gry!