W panelu “Code, Sweat, and Cheers: How we Made Cyberpunk 2077: Phantom Liberty” udział wzięli: reżyser gry Gabriel Amatangelo, Paweł Sasko, pełniący aktualnie funkcję drugiego reżysera gry w projekcie Orion, dyrektor kreatywny Igor Sarzyński, p.o. główna projektantka zadań Sarah Gruemmer oraz dyrektor artystyczny ds. środowiska Kacper Niepokólczycki. Rolę moderatora pełnił Blessing Adeoye Jr. z Kinda Funny Games.
Panel rozpoczął się od dyskusji na temat tego, jak bogaty w premiery był rok 2023 i w jaki sposób Widmu wolności udało się wyróżnić z tłumu. – Czuliśmy, że mamy w rękach coś wyjątkowego, coś, czego na próżno szukać wśród naszej konkurencji tego roku. Obraliśmy bardzo konkretny kierunek szpiegowskiego thrillera, dość unikalny jak na grę role-playing. Wiedzieliśmy, że konkurencja jest duża, ale nie ma wśród niej niczego w klimacie naszej gry – powiedział dyrektor kreatywny Igor Sarzyński.
Zobacz też: Wiedźmin 4 Polaris i Cyberpunk Orion. Wszystko, co wiemy o planach CD Projekt RED na 2024 r.
W trakcie panelu poruszono także wątki tego, w jaki sposób powstawała gra, filozofii stojącej za procesem jej tworzenia, easter eggów, doświadczenia związanego z premierą gry i jej odbioru przez graczy, a także kontynuacji serii w postaci projektu Orion.
Panel w całości jest dostępny na oficjalnym kanale PAX w serwisie Youtube.
Więcej informacji na temat gry Cyberpunk 2077 i dodatku Widmo wolności znajduje się na cyberpunk.net i na platformach Facebook oraz X.
Źródło: Materiały prasowe