Mike York, były programista Rockstar Games, w nowym filmie wypowiedział się na temat pomijania wersji PC Grand Theft Auto VI w dniu jej premiery. York przez sześć lat pracował na stanowisku animatora w Rockstar New England i przed odejściem w 2017 roku pomagał przy tworzeniu m.in. Red Dead Redemption 2, czy GTA 5, które odniosły ogromne sukcesy.
Czytaj też: GTA 6 zapewni „niezrównane wrażenia rozrywkowe”. Take-Two zabiera głos!
GTA VI skupia się wyłącznie na PS5
„Jedną z głównych rzeczy, o których chcę porozmawiać, jest fakt, iż powodem, dla którego port PC pojawia się później, jest chęć nadania priorytetu temu, co się sprzedaje” – wyjaśnił były animator Rockstar Games Mike York w rozmowie z Tweak Town.
„Przez większość czasu, zwłaszcza w przeszłości, PlayStation było wielkim sprzedawcą. PlayStation było konsolą, którą warto mieć; sprzedała się w większej liczbie egzemplarzy niż jakakolwiek inna konsola; wszyscy grają na PlayStation”.
Następnie York stwierdził, że stworzenie wersji na PC gry tak skomplikowanej jak GTA VI jest zniechęcająca: „To bardzo ważne, aby wszyscy o tym pamiętali: jednym z głównych powodów, dla których portowanie wersji na PC zajmuje tak dużo czasu, jest inna architektura i inne komponenty”.