Sztuczna inteligencja będzie tworzyła gry komputerowe?
Zastosowanie sztucznej inteligencji w grach jest niewątpliwie kuszącym rozwiązaniem. Postacie NPC w grach, z którymi interakcje byłyby rozbudowane o dialogi generowane przez AI to bardzo ciekawa perspektywa. Już w maju tego roku dyrektor generalny firmy NVIDIA, podczas wystąpienia na targach Computex zaprezentował nową technologię z AI dla twórców gier. Technologia NVIDIA ACE ma pozwolić na wykorzystanie sztucznej inteligencji w grach komputerowych. Wtedy też zaprezentowano nagranie z NPC wspieranym przez sztuczną inteligencję. Zarządowi Microsoftu najwidoczniej spodobało się takie zastosowanie AI, bo nawiązanie współpracy z firmą Inworld AI niewątpliwie jest krokiem w tym kierunku, zwłaszcza że głos w tej sprawie zabrał dyrektor generalny ds. AI w Xbox.
Wspólnie dążymy do stworzenia przystępnego i wieloplatformowego zestawu narzędzi sztucznej inteligencji, który pomoże twórcom w projektowaniu dialogów, historii i zadań” - dodaje Haiyan Zhang, dyrektor generalny ds. AI w Xbox.
Pomysł na wprowadzenie sztucznej inteligencji w grach potwierdza również wpis na stronie Inworld AI:
Dziś ogłaszamy, że Xbox i Inworld będą wspólnie pracować nad stworzeniem potężnego zestawu narzędzi, który wykorzystają sztuczną inteligencję do wzbogacenia narracji i tworzenia postaci w tworzeniu gier.
Wiadomo, że sztuczna inteligencja ma wspierać twórców gier w ich pracy, a nie ich zastąpić. Czy już wkrótce gry będzie tworzyła sztuczna inteligencja, z którą będziemy mogli porozmawiać na każdy temat za pomocą postaci NPC wspieranych przez chatboty? To okaże się już wkrótce.