Spis treści
Meta wprowadza opłaty za Facebook i Instagram
Meta zamierza wprowadzić płatną subskrypcję dla użytkowników swoich platform społecznościowych, czyli Facebooka i Instagrama. Subskrybenci będą mogli korzystać z tych serwisów bez konieczności oglądania reklam. Opłaty za korzystanie z platformy społecznościowej planuje wprowadzić platforma X (były Twitter) tylko że w tym wypadku nie chodzi o usunięcie reklam, a dostęp do komentowania i publikowania treści na tej platformie. Tematem opłat na X zajęliśmy się jakiś czas temu w naszym artykule, w którym znajdziecie informacje na temat tego, ile będzie kosztował dostęp do X. Decyzja Mety, jeśli chodzi o wprowadzenie opłat, nie jest tak radykalna i nie będzie dotyczyć wszystkich użytkowników, a jedynie tych, którzy nie będą chcieli oglądać reklam na ich platformach. To, co może zaskoczyć to wysokość tych opłat. Sprawdźcie, ile będzie kosztował dostęp do Instagrama i Facebooka bez reklam.
Opłata za Instagram i Facebooka - kwoty
Jak informuje The Verge, Meta planuje uruchomić płatną subskrypcję, dzięki której użytkownicy będą mogli przeglądać portale bez konieczności oglądania reklam. Facebook i Instagram bez reklam będzie kosztował około 9,99 dolarów – wykupując usługę przez PC lub 12,99 euro na miesiąc, korzystając wyłącznie z urządzeń mobilnych (iOS, Android) – w tej sytuacji firma musi podzielić się zarobkiem z producentami systemów. Przeliczając na złotówki, w Polsce miesięczny dostęp do platformy bez reklam będzie kosztował (w zależności od urządzenia) 44 zł lub 57 zł! Obecnie opłata ta ma działać zarówno dla Facebooka i Instagrama, jednak w przyszłości firma chce pobierać dodatkową opłatę za połączone konta – od 1 marca 2024 roku cena abonamentu dla dwóch platform wzrośnie o 6 euro (na PC) lub 8 euro (na urządzeniach mobilnych). Oznacza to, że chcąc korzystać z tych portali bez reklam zapłacimy miesięcznie 70 zł, lub nawet 92 zł! Meta podkreśla, że nadal będzie istnieć bezpłatna opcja korzystania z portali, a nawet doświadczenie niepłacących użytkowników ma się nie zmienić. Pomimo tych zapewnień wiele użytkowników spodziewa się tego, co zaobserwować można np. na platformie YouTube, gdzie użytkownicy bez subskrypcji są wręcz zalewani reklamami, które zniechęcają do korzystania z tej platformy, o ile nie zapłaci się abonamentu. Czy zamiast wpisów znajomych będziemy przeglądać niekończące się reklamy?