„Predator Games 2023” – międzyszkolne rozgrywki e-sportowe
By wspierać młodzież i zbudować pomost między rodzicami, nauczycielami i młodymi graczami powstały zawody „Predator Games 2023”. Pomysłodawcami projektu jest firma Acer, która uzyskała wsparcie w projekcie m.in. Ministerstwa Edukacji i Nauki i GovTEch.
Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Justyna Orłowska – Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech – Szef Centrum GovTech, Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej oraz Łukasz Łopuszyński – Country Manager w Acer Poland poinformowali o uruchomieniu zapisów na I edycję Predator Games – największych w Europie Międzyszkolnych Rozgrywek Esportowych.
Do udziału w konkursie może zgłosić się każda szkoła podstawowa i ponadpodstawowa Polsce. Wystarczy zebrać 16-osobową reprezentację szkoły i zapisać się na rozgrywki. W turnieju wezmą udział pierwsze 1024 szkoły, które jako pierwsze dokonają rejestracji swoich reprezentantów. Zapisy trwają od 6 do 27 marca 2023 roku. Liczba miejsc jest ograniczona, więc warto się pośpieszyć. bo pula nagród w turnieju wyniesie ponad 3 200 000 złotych!
Nagrody nie są przeznaczone tylko dla uczestników, uczniowie, którzy wygrają, otrzymają nie tylko wspaniałe nagrody dla siebie, organizatorzy przekażą również nowoczesny sprzęt komputerowy do ich szkoły.
Wielki finał odbędzie się w Warszawie 27 maja w siedzibie CRPK przy ulicy Mińskiej 65.
Podczas rozgrywek uczniowie zawalczą ze sobą w czterech popularnych grach esportowych: League of Legends (LoL), Fortnite, Rocket League i Szachy.
Więcej informacji o rozgrywkach i zapisach znajdziecie na stronie predatorgames.pl
Czy granie w gry jest szkodliwe?
Wielu nastolatków codzienni słyszy „przestań grać w gry”, „odejdź od komputera”, „nic z tego nie będziesz miał”, tymczasem okazuje się, że granie w gry online może nauczyć wielu przydatnych umiejętności. Młodzi ludzie, grając w zespołach (często międzynarodowych), nie tylko poprawiają swój angielski, ale również uczą się współpracy, poprawiają swoją koncentrację, refleks i umiejętności logicznego myślenia. Wszystkie wymienione cechy przydadzą się młodym ludziom, kiedy zaczną szukać pracy.
Najlepszym przykładem na to, że granie w gry może pomagać w edukacji, jest fakt, że do podstawy programowej włączone zostały już dwie gry: This War of Mine i Gra szyfrów. Włączanie gier edukacji pozwala na przekazywanie wiedzy w sposób atrakcyjny dla ucznia. Granie w gry odpowiednio dobrane do wieku nie jest szkodliwe, o ile znajdzie się też czas na odpoczynek od monitora i ruch na świeżym powietrzu.