Silent Hill to cenione i uwielbiane przez wielu graczy uniwersum. Gra typu horror bardzo szybko wkupiła się w łaski graczy, a pierwsza odsłona z 1999 roku doczekała się statusu kultowej. Następne części z uniwersum wprowadzały masę innowacji, co powodowało ciągle nowe doświadczenia dla graczy. Na przełomie 12 części Silent Hill doczekał się gier z ocenami 10/10 i jak to studia mają w zwyczaju fatalnych odsłon na poboczne konsole typu PS Vita. Uniwersum doczekało się również swoich adaptacji filmowych, natomiast te podobnie do pobocznych produkcji nie zyskały pozytywnych opinii. Konami po latach posuchy w kwestii nowego horroru przestaje milczeć i prezentuje Silent Hill: Ascension, czyli nową interaktywną grę.
Zamiast kolejnej pełnoprawnej gry Konami zaproponuje fanom interaktywną serię na żywo opartą na uniwersum Silent Hill. Gracze będą obserwować, co się dzieje, i wchodzić w interakcje ze sobą, aby ustalić, co stanie się z zaangażowanymi w historię postaciami. Japoński gigant dużo obiecuję, a podstawą opowieści mają być „działania milionów graczy, które zadecydują o końcowym rezultacie” wybranych postaci. Każda nowa sekwencja będzie opiewać w nowe wybory napędzającą fabułę.
„Cieszymy się, że możemy opowiedzieć nową, interaktywną historię, w nigdy wcześniej nie eksplorowanych miejscach, wraz z nowymi postaciami, które zostaną przedstawione fanom uniwersum Silent Hill” — powiedział Motoi Okamoto, producent serii Silent Hill w firmie Konami. Dodatkowo z komunikatu prasowego dowiadujemy się, że „To ty zadecydujesz o losach wielu głównych bohaterów, które będą się toczyć jednocześnie na całym świecie”.
„Dołożyliśmy wszelkich starań, aby stworzyć świat jak ze snu w Silent Hill: Ascension z niepokojącymi, bardzo szczegółowymi postaciami, potworami z innego świata, wciągającą atmosferą oraz ogólnym projektem audiowizualnym, z którego nasz zespół jest bardzo dumny. Szczegółowe otoczenie, niesamowita atmosfera oraz realistyczne postacie i potwory powinny naprawdę poprawić wrażenia z horroru, tworząc coś, co jest czystym SILENT HILL, a jednocześnie jest wyjątkowe dla serii”. – komentuje Chris Amaral, dyrektor artystyczny w Bad Robot Games
Poniżej możecie zapoznać się z najnowszym zwiastunem fabularnym Silent Hill: Ascension. Konami zdecydowanie postawiło na innowacyjny pomysł, który może się sprawdzić, ale wcale nie musi. Co uważacie o nowej interaktywnej grze japońskiego giganta, gdzie o losach każdej postaci będą decydować gracze z całego świata?