Informacje o tym, że sztuczna inteligencja może zastąpić postacie NPC w grach, pojawiła się na początku 2023 roku. Od tego momentu twórcy gier tacy jak np. Microsoft postanowili używać sztucznej inteligencji, aby rozwijać swoje gry. Sprawdźcie, jaki plany względem AI ma prezes firmy Square Enix.
Sztuczna inteligencja w grach Square Enix
Szef Square Enix, Takashi Kiryu, zaprezentował swoją wizję dotyczącą rozwoju firmy w 2024 roku w noworocznym liście do pracowników. Fanów gier komputerowych niewątpliwie zainteresuje, że firma planuje w jak największym stopniu stosować i wykorzystywać sztuczną inteligencję w swoich grach.
"Wierzę, że generatywna sztuczna inteligencja ma potencjał nie tylko do przekształcenia tego, co tworzymy, ale także do fundamentalnej zmiany procesów, za pomocą których tworzymy, w tym programowania." "Zamierzamy również agresywnie stosować sztuczną inteligencję i inne najnowocześniejsze technologie zarówno w naszym rozwoju treści, jak i w naszych funkcjach wydawniczych. W perspektywie krótkoterminowej naszym celem będzie zwiększenie produktywności rozwoju i osiągnięcie większego wyrafinowania w naszych działaniach marketingowych. W dłuższej perspektywie mamy nadzieję wykorzystać te technologie do tworzenia nowych form treści dla konsumentów, ponieważ wierzymy, że innowacje technologiczne stanowią możliwości biznesowe." -pisze prezes Square Enix.
Niewątpliwie olbrzymia moc obliczeniowa sztucznej inteligencji może pomóc programistom w szybkim sprawdzaniu kodu gry czy generowaniu prostych grafik. Chociaż powstała już pierwsza gra stworzona przy użyciu AI, to jej zaawansowanie mocno odbiega od tytułów Square Enix takich jak Final Fantasy XVI. AI ma pomóc m.in. w szybszej produkcji gier oraz być wsparciem dla interaktywnych postaci NPC, których dialogi mogłyby być różnorodne i dostosowywane do danej sytuacji.