Kolejne zmiany na YouTube
Właściciel platformy YouTube wprowadza nową funkcję, która nieco zirytuje użytkowników, którzy nie wykupili usługi YouTube Premium. Obecnie, żeby obejrzeć jakiś film na tej platformie nie mając abonamentu, należy obejrzeć reklamy, a przynajmniej ich część. Adblockery, które były stosowane przez użytkowników, zaczynają być blokowane na platformie, co powoduje, że reklam nie można już omijać. Obecnie można ja pomijać. Reklamy zazwyczaj trwają ok. pół minuty, ale można je pominąć po obejrzeniu kilku sekund przy pomocy dosyć dużego przycisku „Skip Ads” umieszczonego po prawej stronie odtwarzacza. Teraz to się zmieni. Jeśli irytują was reklamy na innych stronach, w których przycisk „x” jest malutki lub ledwo widoczny, to nie zachwyci was fakt, że podobne rozwiązanie planuje wprowadzić YouTube. Użytkownicy platformy, którzy zechcą pominąć reklamę, będą musieli trafić w nowy, zmniejszony przycisk. YouTube testuje nowy wygląd przycisku, który ma być mniejszy. Ta zmiana tłumaczona jest przez właścicieli dostosowaniem przycisku do nowoczesnej stylistyki interfejsu strony. Google potwierdził tę informację w oświadczeniu wydanym dla portalu Search Enginge Land:
Testujemy aktualizację wyglądu przycisku "Pomiń reklamy" na wszystkich platformach. Naszym celem jest zapewnienie bardziej spójnego doświadczenia użytkownika zgodnie ze zaktualizowanym wyglądem i sposobem działania YouTube, który ogłosiliśmy w zeszłym roku.
Polecany artykuł: