Pierwsze niepokojące głosy, jako że CS2 miało być niegotowy na premierę, pojawiały się jeszcze przed jej opublikowaniem dla wszystkich graczy oraz oficjalnym wyjściem z bety. Głos zabierali nie tylko zwykli gracze z możliwością testów gry, ale też e-sportowcy, którzy powoli zaczynali adaptować się do nowej rzeczywistości. Można jasno stwierdzić, że od dnia wypuszczenia następcy CS:GO, w tytule nie zgadza się niemalże wszytko, od stanu serwerów, błędów graficznych, niezbalansowanej gry rankingowej oraz profesjonalnej, aż po zalew cheater'ów i brak obiecanego Tick Rate'u. Z ostatnich doniesień wszystko wskazuje na to, że studio szuka pomocy u samych pro graczy.
Czytaj też: S1mple robi przerwę od CS2 i NAVI! Co dalej z ukraińskim GOAT-em i kto go zastąpi?
Polecany artykuł:
Valve zwraca się do pro graczy o pomoc w sprawie CS2
Pierwszym, najbardziej krytykującym zawodnikiem CS2 była ikona CS:GO, czyli ukraiński GOAT, Oleksandr "s1mple" Kostyljev, który co ciekawe 26.10.2023 potwierdził przerwę od profesjonalnego grania. Ma być to w dużej mierze spowodowane obecnym stanem gry Valve i nie wiadomo, czy sniper NAVI nie opuści również swojej obecnej drużyny. Sam S1mple wypowiadał się na temat CS2 wiele razy, a przykłady znajdziecie w poniższych artykułach:
- CS2 w ogniu krytyki! S1mple krytycznie o następcy CS:GO
- CS2 — 5 rzeczy według S1mple’a i Ropz’a, które trzeba zmienić w następcy CS:GO
- CS2 mocno krytykowane przez weteranów CS:GO. „Kluczowy element jest zepsuty”
Następnym w kolejności, rzucającym światło na problemy CS2 był Russel "Twistzz" Van Dulken, czyli zwycięzca ostatniego IEM Sydney 2023 z FaZe Clan'em. Ten w rozmowie z Snowball Esports poinformował - „Valve skontaktowało się z graczami, prosząc o opinię. Dajmy im czas, Valve naprawdę się stara. Myślę, że to pierwszy raz, gdy skontaktowali się z profesjonalnymi drużynami w celu poprawy gry.”
W ostatnim wywiadzie dla Dot Esports o CS2 wypowiedział się również NiKo, reprezentant G2 Esports. Ten bez większego zastanowienia stwierdził, że „obecny stan MR12 nie jest optymalny”. Stwierdził on również - „Myślę, że podczas tak krótkiej rozgrywki mamy zbyt wiele bezużytecznych rund. Musi istnieć równowaga. Nawet gdyby ekonomia w grze była lepsza, nadal nie podobałby mi się system MR12. — powiedział NiKo.
Czytaj też: CS2 jest zdecydowanie gorszy niż CS:GO. Dlaczego gracze narzekają, a e-sportowcy są zachwyceni? [OPINIA]