Najnowsza łatka 13.15, która pojawiła się w League of Legends, przyniosła kilka kontrowersyjnych zmian. Riot chce dostosować zaklęcie przywoływacza Smite (Porażenie), które jest integralną częścią dżunglerów od samego początku gry. Smite pozwala graczowi zadać ogromne obrażenia nieuchronne potworom w dżungli, zwierzakom wrogiego bohatera (np. miś Annie) lub pozwala mu zabezpieczyć priorytetowe cele, takie jak Baron i Smok. Zostanie to zmienione w patchu 13.15, ponieważ twórcy chcą zwiększyć wpływ zwierzaków-czempionów i ich przywołań na Summoners Rift. Obrażenia zadawane przez Smite'a będą znacznie zmniejszone przeciwko bohaterskim pupilom, zadając teraz tylko od 20 do 160 nieuchronnych obrażeń. Eliminuje to możliwość zabicia wrogiego zwierzaka przez porażenie jednym strzałem, dając im nieco więcej mocy. Ta zmiana została zakwestionowana przez społeczność, a wielu zastanawia się nad jej celem.
Kontrowersyjna zmiana Riot dotycząca Smite'a
Wielu graczy zastanawia się, dlaczego całkowite porażenie zwierzaków nie zostało po prostu usunięte, skoro zadawane obrażenia są teraz minimalne. Jeden z użytkowników twittera postanowił zabrać głos i wypowiedzieć się w tej sprawie. - „W pełni rozumiem, dlaczego obrażenia zadawane zwierzakom są zmniejszane, ale wydaje się, że posuwa się to zarówno za daleko, jak i za mało jednocześnie. Jeśli celem było powstrzymanie ludzi od bicia pupili, to dlaczego po prostu nie sprawić, by zwierzęta były nietykalne?”
Gracze uważają, że zmiana może być bardziej szkodliwa dla innych, którzy mogą przypadkowo porazić zwierzaka i zmarnować Smite'a. - „Dzięki obecnej zmianie wszystko, co ona robi, to marnowanie Smite'a przez przypadkowe kliknięcie gigantycznego zwierzaka obok bohatera. Zadawanie około 100 obrażeń zwierzakom o mocy powyżej 2000-3000 jest dosłownie marnotrawstwem, więc… po co w ogóle dawać graczom możliwość na popełnienie błędu?”
Tymczasem niektórzy gracze są przerażeni ogromnym skokiem mocy, jaki daje to bohaterom ze swoimi pupilami. Zmiany są obecnie na serwerze testowym League of Legends, co oznacza, że oficjalnie jeszcze ich nie zatwierdzono, ale gracze niż tą konkretną zmianą, bardziej zaniepokojeni są pomysłami Riot'u.