Od samego początku seria Grand Theft Auto studia Rockstar Games przesuwała granice zarówno akceptacji społecznej, jak i sprzętu konsolowego, a biorąc pod uwagę, że GTA VI jest rozwijane od około 10 lat, bez wątpienia nie będzie tutaj wyjątków. Zerkając dodatkowo na długi cykl rozwoju i wysokie koszty produkcji, można śmiało założyć, że GTA VI może być nieco droższe niż typowa gra AAA.
Czytaj też: GTA 6: Wyciekły pliki gry! Znamy rozmiar. 1 TB wolnej pamięci nie będzie potrzebny
Polecany artykuł:
GTA VI bez astronomicznej ceny?
Koszt gier wideo stale rośnie, a ceny wielu z nich wzrastają ze standardowych 270 zł do nawet ponad 300 zł w przypadku głównych wydań nowej generacji AAA. Można argumentować to rosnącą inflacją, co jest rozsądnym argumentem, ale z drugiej strony branża gier wideo zarabia obecnie więcej pieniędzy niż kiedykolwiek.
Jak zauważył Kotaku, zapytany o potencjalny wzrost ceny GTA VI podczas niedawnej rozmowy dotyczącej wyników finansowych, dyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, powiedział: „Słuchaj, stale udostępniamy wiele treści, a naszym największym celem jest dostarczania dużej wartości. Jesteśmy tak skupieni na dostarczaniu większej wartości niż to, co pobieramy. I to jest coś, czego się trzymamy”.
Take-Two Interactive i Rockstar Games wiedzą, jak wydoić dojną krowę, jaką było GTA V, niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż samej gry, karty Shark Cards, czy też usługę subskrypcji GTA+. Zatem szalona cena za podstawową wersję GTA VI raczej nie będzie potrzebna.