Sztuczna inteligencja stale odmienia nasze życie, przenikając w wiele dziedzin. Tej nie mogło zabraknąć również w grach, w których NPC uwiarygadniają przygodę gracza i pozwalają mu z tym konkretnym tytułem przenieść się do "innego świata". W pracę nad postaciami niezależnymi w grach mocno zaangażowała się Nvidia, która planuje zrewolucjonizować rynek gier swoimi pomysłami na rozmowę z nimi w czasie rzeczywistym. Z technologii AI korzystają też moderzy, a najlepszym tego przykładem jest modyfikacja o nazwie Inworld Sentient Streets: AI Story Mode do GTA V. Fani serii chcieliby ujrzeć tak zaawansowanych NPC również w GTA VI.
Czytaj też: Fani GTA 6 są przekonani, że ujawnienie gry jest bliskie po „rozczarowujących” dniach dla Rockstar Games
Ten mod z GTA V mógłby być nowym GTA VI
Modyfikacja Inworld Sentient Streets: AI Story Mode wprowadza do GTA V całkowicie nową linię fabularną. Podczas przygody wcielimy się w policjanta, który będzie musiał zmierzyć się z zagrażającym społeczeństwu kultem terroryzującym miasto Los Santos.
Sama przygoda jest niesamowicie ciekawa oraz angażująca. Pomijając jednak ten fakt, szczególną uwagę trzeba zwrócić na zachowanie Sztucznej Inteligencji. NPC odznaczają się swobodą, co przekłada się na urzeczywistnienie dialogów, które nierzadko przypominają rozmowę z prawdziwym człowiekiem. To wszystko nie udałoby się bez pomocy AI.
Fani chcą swobodnych rozmów z AI w GTA VI
Autorowi modyfikacji udało się wykorzystać 30 modeli AI, które w czasie rzeczywistym prowadzą otwarte oraz swobodne rozmowy za pomocą swojego głosu. Co ciekawe nie są to puste rozmowy, ponieważ te często mogą wpłynąć na przebieg wydarzeń oraz rozwidlenia zaplanowane przez twórcę historii. Nasz protagonista dzięki swoim umiejętnością rozmowy z NPC może decydować o metodach działań i relacji z postaciami niezależnymi.
Coraz częściej możemy być świadkami, kiedy to sztuczna inteligencja szturmem zastępuje nam dotychczas niezastępowane. Idealnym przykładem tego mogą być serwery Role-Playing w GTA, gdzie gracze odgrywają swoje role. Co wtedy, gdy to AI zapewniłoby nam realne doznania z gry w świecie, który ma nam do zaoferowania wiele możliwości bez angażowania przy tym innych ludzi. To oczywiście wizja przyszłości, natomiast wyczekujący sympatycy Grand Theft Auto VI już teraz wskazują Rockstar Games, w jaką stronę chcieliby, aby studio szło przy tworzeniu postaci niezależnych.
Czy doczekamy się swobodnych rozmów w czasie rzeczywistym z NPC w Grand Theft Auto VI? Bardzo możliwe, że w nadchodzącej części będzie to jeszcze nie możliwe, jednak od kogo, jak nie od Rockstar Games oczekiwać szokujących innowacji wpływających na rynek gier?