Sztuczna inteligencja w grach komputerowych
Nowa technologia zaprezentowana na targach Computex na Tajwanie może całkowicie zmienić interakcje graczów z postaciami NPC w grach. Wszystko to dzięki zastosowaniu NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine) for Games. Takie rozwiązanie pozwoli programistom na umieszczenie NPC wspomaganego przez sztuczną inteligencję. Dzięki tej zmianie gracze będą mogli rozmawiać z postaciami NPC bez dialogów, które są z góry skryptowane. Za to, co mówił będzie do nas NPC, odpowiadała będzie sztuczna inteligencja.
Będzie to chatbot podobny do ChatGPT, Bing Chat czy Google Bard. Technologia od NVIDIA pozwala również na dopasowanie animacji twarzy NPC do nieskryptowanych dialogów.
NVIDIA stwierdziła:
„Możesz ożywić NPC za pomocą technik dopasowania modelu NeMo. Po pierwsze, zastosuj klonowanie zachowań, aby umożliwić modelowi języka podstawowego wykonywanie zadań odgrywania ról zgodnie z instrukcjami. Aby jeszcze bardziej dostosować zachowanie NPC do oczekiwań, w przyszłości można zastosować uczenie się wzmacniające na podstawie informacji zwrotnych od ludzi (RLHF), aby otrzymywać informacje zwrotne od projektantów w czasie rzeczywistym podczas procesu tworzenia.”
Firma ujawniła również, że AI NPC są kontrolowani przez NeMo Guardrails, co ma powstrzymać ich przed mówieniem graczom dziwnych, a nawet obraźliwych rzeczy. Z drugiej strony skrypty niektórych postaci NPC w obecnych grach również zawierają tego typu zachowanie wobec gracza, który zachował się wobec nich nieodpowiednio, więc może AI też powinna mieć możliwość reagowania na takie sytuacje.
Czy zastosowanie sztucznej inteligencji w grach to dobry pomysł? Dajcie znać w naszej sondzie.