Deweloperzy mają dość brutalnych zwolnień. Biorą sprawy w swoje ręce
Jak podaje Game Developer, oficjalnie ogłoszono, że zespoły pracujące nad World of Warcraft i Diablo 4 zdołały uzyskać uznanie swoich prób utworzenia związków zawodowych. World of Warcraft Game Makers Guild-CWA, bo taką przyjęto nazwę, składa się z ponad 500 deweloperów reprezentujących cały zespół World of Warcraft.
Czytaj też: Diablo 4: Vessel of Hatred. DATA PREMIERY, NOWA KLASA POSTACI i GAMEPLAY. Wszystko, co wiemy
Starszy inżynier w Blizzard, Kevin Vigue, wyjaśnił, że celem związku jest zapewnienie, że „każdy głos ma znaczenie”, a związek ma działać na rzecz „poprawy naszych warunków pracy i ochrony rzeczy, które kochamy w Blizzard”.
Wraz z zespołem World of Warcraft, grupa 60 testerów ds. zapewnienia jakości pracujących nad Diablo 4 w Austin w Teksasie również zjednoczyła się w tym samym czasie, tworząc Texas Blizzard QA United-CWA. Chociaż nie jest tak duża ani rozległa jak związki utworzone przez Bethesdę i zespół World of Warcraft, jest to wyraźny wskaźnik, że więcej deweloperów zaczyna się zrzeszać po kilku latach brutalnych zwolnień w branży.